+ Vasta teemale
Leheklg 10 / 11 EsimeneEsimene ... 891011 ViimaneViimane
Nitan vasteid 136 kuni 150 157-st

Teema: Trkkplaatide svitamine

  1. #136
    Liige pahatoi maine kipub olema madal
    Liitunud
    06/2016
    Asukoht
    Viljandimaa
    Postitusi
    121

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Tsitaat Esmalt postitatud fre poolt Vaata postitust
    ..paar nippi kahepoolsete tegemisel...
    Kahepoolseid pole ise teinud kuna pole head moodust leidnud henduste tegemiseks erinevate poolte vahel.
    Oma mistusega teeks nii, et prindiks mlemad pooled eraldi, triigiks ke poole peale siis puuriks 2 detaili auku servades (diagonaalis ja vimalikult kaugel ksteisest). Nende aukude jrgi paned teise poole paika vastu valgust vaadates.

  2. #137
    Liige pahatoi maine kipub olema madal
    Liitunud
    06/2016
    Asukoht
    Viljandimaa
    Postitusi
    121

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Tsitaat Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust
    Praegune kollane paber ja tooner laseb svitust lbi ja kik krobeline ja kole.
    Kas see ei aita kui printeril tumedust juurde panna?

  3. #138
    Liige Elektrik Kasutaja maine on neutraalne Elektrik avatar
    Liitunud
    02/2003
    Asukoht
    Prnu-Tallinn-Soome
    Postitusi
    2.435

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Ei, panin maks tumedus ja ko off.
    Printer mul HP 1018.
    Tooner pole originaal, originaal ammu otsas, peale seda sai vetud O-poest. Prindin vhe, on kestnud nd.
    Paberit prindib ok, aga trkkplaatidega jamad.

    Keegi soovitas kauem triikida.
    Pean proovima.



    Minu arust, kui mul kollast paberit polnud, kasutasin tavalist kriitpaberist reklaamlehti ja ei olnud minuteada selliseid kraatreid svitatud plaatidel.
    Peab katsetama jrgmise projektiga. Neid palju, enamus pooleli.

  4. #139
    Liige pahatoi maine kipub olema madal
    Liitunud
    06/2016
    Asukoht
    Viljandimaa
    Postitusi
    121

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Kauem triikides “sulasid” mul rajad laineliseks servast.

  5. #140
    Liige radiotehnika35 Kasutaja maine on neutraalne radiotehnika35 avatar
    Liitunud
    07/2004
    Asukoht
    Tartu piirkond
    Postitusi
    2.736

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Ei saa aru, kuda nad teil karvaseks sulavad?

    Seda ei saa nii vtta, et kauem triigid siis kohe on karvased - millega triikisid? Mis temperatuuril?
    Minul on mingi 15a vana Bomanni DB765CB krakas millega saanud palju triigitud, vimsus phja ja kile ja paber, mlemapuhul toimib.
    Mingi veneoma oli ka hea, sel oli termostaat pees ja kttis pidevalt aga siis pidid lihtsalt ise jlgima, et pris ra ei sulataks triigitavat, muidu oli ka sellega hea.

    Seal peab loogiliselt lhenema asjale, vaatama ja hindama silmaga kuna on kllalt. See tuleb ajaga aga no kui ikka plaati ise kodus tehakse siis ei saa olla nii, et ei saa saamaski asja kppa, ma ei usu.
    Ja igasugune soojalt vi kuumalt kohe kile vi paberi maharebimine unustage ka ra. See tuleb sealt ise pm lahti kui jahutada maha, veelparem miinuskraadideni. Plaat tmbab kokku temperatuurierinevusest ja ei pea midagi ise kuskilt rebima. Paber vaatet tuleb veel lihtsaminigi maha. Nd mitu plaati sanaud proovida, vast kui aega saab ehk ndalalpul ks suurem paljude juppidega, SMD pisikesed 0805 jne ja pris suured kolakad THD asjad lbisegi, u. 25x10cm plaadiga ka proovida, seal nii kitsaid kui suuri laiu radasid.
    Tegin algse versiooni halvasti, valisin jupid mida ei saanudki ja nd sai natuke ringi tehtud, et saaks uue plaadi teha saadaolnud juppidega. Nis, siis panen vrdluseks need krvuti. Mis kilega ja mis paberiga.
    -superradical-

  6. #141
    Liige Elektrik Kasutaja maine on neutraalne Elektrik avatar
    Liitunud
    02/2003
    Asukoht
    Prnu-Tallinn-Soome
    Postitusi
    2.435

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Mul ostast vetud vana Rowenta triikraud, mingi 3 euri vist maksis, just trkkplaatide jaoks.
    Tal nagu nuka triikraual tpid sellel suurel mmargusel nupul (*, **, *** ), ehk siis temperatuuri tasemed ja sellega siis enamus ajast panen maksimumi.
    Arvatavasti peenemad rajad, mis on ksteise krval tihedalt, need vivad kokku sulada, kui kaua triikida ja suure kuumusega.
    Samas saab ju teha praktikat.
    Odav reklaampaber kriitpaberist, et ei peaks kollast raiskama.
    Erineva laiusega rajad teha kuskil programmis, lihtsalt mingid rajad.
    Printida vlja.
    Iga triikimine teha oma ajaga ja panna kirja. Prast siis vaadata tulemust.
    Ja niimoodi ritada leida see kuldne kesktee.

    Prast saab atsetooniga maha pesta.

    Muide kas atsetooni asemel on keegi midagi veel effektiivsemat kasutanud?
    Mul liitrine pudel knelaki eemaldit (den. piiritus), aga seda kasutanud plaatide pesuks ainult, ei raatsi raisata toonerile.

  7. #142
    Liige vaiko Kasutaja maine on neutraalne
    Liitunud
    05/2003
    Asukoht
    Tartu
    Postitusi
    597

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Tsitaat Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust
    Mul liitrine pudel knelaki eemaldit (den. piiritus), aga seda kasutanud plaatide pesuks ainult, ei raatsi raisata toonerile.
    Usun, et ehituspoodidest saad seda soodsamalt.

  8. #143
    Liige radiotehnika35 Kasutaja maine on neutraalne radiotehnika35 avatar
    Liitunud
    07/2004
    Asukoht
    Tartu piirkond
    Postitusi
    2.736

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Tsitaat Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust

    Muide kas atsetooni asemel on keegi midagi veel effektiivsemat kasutanud?
    Mul liitrine pudel knelaki eemaldit (den. piiritus), aga seda kasutanud plaatide pesuks ainult, ei raatsi raisata toonerile.

    Knelakieemaldiga jdki nhkima!

    Ma nd ei tea, kas lakid ise ksi (iroonia) aga kui oled ninud siis peab sellegagi omajagu nhkima, et lakk maha tuleks. Proovi vi anna proovida puhta atsetooniga, mrkad vahet kohe. Atsetoon puhtalkujul ei ole just parim laki mahavtmiseks sest kuivatab nahka ja ka knt, pikas perspektiivis kahjustab pinda.
    Mrgine kll ei ole ja teadaolevalt mingeid suuri kahjusid tervisele ei phjusta aga naha teeb valgeks ja kuivaks.
    Seda toonerit ei vta ka niteks ei puhas etanool ega ka denaturaat, isopropliga suht sama.
    Atsetooni mistlik osta 5l kaupa vi kui sidemeid suuremas koguses mjatega siis ka suuremates kogustes saba lahtisel kujul osta, siis hikuhind odavam.
    Atsetooni saab korduvalt kasutada, tahma annab vlja filtreerida lahusest, suvaline kohvifilter sobib selleks.
    Oma kogemus niisugune, et tnaseni ei ole paremat ja soodsamat alternatiivi leidnud. Ainult svitamise jrel peab plaadi veega pesema ja natuke kuivatama, kui vesi atsetooni hulgas siis samamoodi nhid end lolliks.
    Kasutan svitamisel H2O2 ja selle vimalikud jgid plaadil atsetooniga reageerides annavad ebasoovitud tulemusi (kui neid ei oota vi ei soovi ). Raudkloriidi puhul ei ole probleem. Muidugi on plaat igaljuhul mistlik alati enne puhastamist liigsest happest puhastada ja kuivatada sest see vesi kskik mis lahusti hulgas vhendab selle kontsentratsiooni ja neutraliseerib tihti.
    -superradical-

  9. #144
    Liige Elektrik Kasutaja maine on neutraalne Elektrik avatar
    Liitunud
    02/2003
    Asukoht
    Prnu-Tallinn-Soome
    Postitusi
    2.435

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Tsitaat Esmalt postitatud pahatoi poolt Vaata postitust
    To Elektrik: Kas dremeliga on hea ligata? Mtlen, kas jb hea lige vi pead prast korrigeerima? Ise likan1,5mm (oli vist) vaiba noaga. Kummagilt poolt 3 tugevat tmmet joonlauda mda. Siis murran ra ja peene viiliga paar tmmet mda serva ja tulemus jb vga hea.
    Dremeliga nii ja naa. Likab nagu vid, aga tolm ja muu on probleem.
    Ei saa ligata 90 kraadi, sirgelt. Kega ligates tekivad sisseliked jms probleemid.
    Vaibanoaga on suht ttu ligata. Palju kraapimist.

    Olen melnud teha mingi mini saepingi moodi asja, et saaks rangelt 90 kraadi ligata, et tuleks ilusad sirged plaadid ja servad.
    Tolmuimeja kindlasti otsa, sest tolm on kohutavalt mrgine ja kahjulik.
    Mul megakogus nukaaegset tekstoliiti (kahepoolset, hepoolset), paksu vasega. Hiina ja vene vasekihi paksus on ja pev, rkimata tekstoliidist.
    Kahtlen, et praeguse hiina trkkplaadi varu lppemisel hakkan neid vene plaate kaapima.
    Need ilmselgelt vajavad saagi.
    Ja kuna laisk olen, siis palju projekte seisabki laiskuse taga, et ohh, nd seda mtu vaja ja siis seda, et ma ei viitsi kaapida. Ja nii lkkangi edasi. Garaazi ei viitsi ka minna igapev.
    Aga noh loogiline, et plaate toas ei tohi ligata. See tolm lheb igalepoole.

    Plekikridega tihti rikub servad ra, on karedad jms. Tihti tmbab plaadi kaardu. Ei meeldi kridega.

    Tuleb hakata saeprojekti tegema. Metalli on, millest keevitada. Minisaag niielda.
    775 mootor vast ajab asja ra. Vi siis lammutan vana akutrelli millel akut pole, seal kik vajalik. Kiirused jms. Vist akutrellis ka seesama 775 (vist!!)

  10. #145
    Liige radiotehnika35 Kasutaja maine on neutraalne radiotehnika35 avatar
    Liitunud
    07/2004
    Asukoht
    Tartu piirkond
    Postitusi
    2.736

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Relakas.
    Vi siis mingi konstrui kus on relakas ja 1mm relakaketas vi siis karbiidhammastega saeketas. 125mm ketas vib 18 000 p/m teha ja lige jb vga ilus, nagu freesitud.
    Tolm ei ole mrgine aga kui hingad sisse siis vlja see enam ei tule.
    Suure jrkamissaega saab ka ligata kuskil A3 suurusest sobivamaks, ma kige rohkem viksemaks plaate liganud, sellega: https://taivoster.ee/toode/tooriista...kita-ls0815fl/ , ketas viksemate trapetshammastega, puidukettaga saab aga peab aeglaselt likama, et serv jks hea.
    le A3 formaadi plaati peab kahelt poolt likama. A lahendus on, et enne kikad relakaga plaadi viksemaks ja siis tkeldad edasi saega. Tisnurki on saega parem ligata ja hiljem midagi tdelda ei ole vaja.

    Plaadi vasekiht ongi erinev, kui suured plaadid on siis neil vene omadel tavaliselt oli nurgas kleebitud paber kus peal tekstoliidi mark, klass ja vase paksus.
    Ei mleta, et nende suurte tahvlite hulgas oleks kohanud le 105u vasega plaati, kui pool sajandit tagasi see venelasel oli siis ilmselt vga spetsiifilisteks asjadeks aga need varud mis siin kunagi olnud tehastest jnud kik olnud kuni 105u vasega. Tnapeval on palju paksemaid, on ka 420u vasega ehk 0.42mm. Tavaline on 35u e. 0.035mm.
    -superradical-

  11. #146
    Liige A.R. maine kipub olema madal
    Liitunud
    02/2008
    Asukoht
    Tartu
    Postitusi
    4.506

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Tsitaat Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt Vaata postitust
    lige jb vga ilus, nagu freesitud.
    Kas siis kki plaadi likamine freesiga ei ole sobilik?
    Teed algul plaadi skeemiosa ja siis lased vlja ligata.
    Eagle pakub selleks likeks kohe omaette joont.

    Kas suure plaadi likamine suure giljotiiniga ei tule kne alla?

  12. #147
    Liige radiotehnika35 Kasutaja maine on neutraalne radiotehnika35 avatar
    Liitunud
    07/2004
    Asukoht
    Tartu piirkond
    Postitusi
    2.736

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Eks frees sobib ka (kui frees on olemas siis ei ne kll probleemi miks ei sobi).
    Kui aga freesi ei ole siis tuleb kasutada jrgmist meetodit.
    Tehases ligatakse ju kik freesiga, saagima keegi ei hakka.
    Tehases teised meetodid ka - mitu plaati tehakse suurel paneelil ju, peale svitust, lamineerimist, maskidega katmist, ligatakse lpuks kas vlja vi vhemalt lahtimurdepiirjooned ikkagi freesiga. Samas hobitroonikumeetod on ju tavaliselt plaathaaval tegemine.
    Ma olen liganud enne tpselt tooriku mtu, siis teed plaadiks ja puurid jne. Kord vi paar saanud teha 2-3 plaati korraga hesuurused siis vike vahe plaatide vahele ja prast siis liganud aga erineva suurusega plaate ei viitsi nii teha, esiteks lheb materjali kaduma rohkem. Ka tehases jvad tihti suured alad thjaks aga kommerts ja hobi on kaks iseasja.

    Giljotiiniga saab ka aga kui ostad poest niteks tooriku siis need toorikud on giljotiiniga ligatud...kui seda serva vaatad siis - kas see meeldib?
    Mulle ei meeldi niteks. Muidugi on inimesi kes on sellise terava ja kareda serva suhtes kskiksed aga inimesed on erinevad.

    Sai kunagi ka nii:
    Likasin ksitsi rauasaega, natuke hiljem sai tehtud parem liketera katkisest lintsaelehest, sobiv jupp, 2 auku otstesse puuritud ja rauasaetera asemele see, kestab oluliselt kauem kui tavaline rauasaetera. Kuna aga hambad ka suuremad siis lpus murdis vahel natuke laminaadi lahti, see oli silmale inetu. Aga saag leidis teise rakenduse, alumiiniumprofiile oli sellega hea tkeldada suuremast tkist laual nokitsemise faasi jaoks sobivamaks.
    Relakaga plaati ligates kui ksi natuke vratab siis peab prast serva le viilima, ketassaega pole seda muret. Likamiseks on hea relaka puhul1mm ketas, see kestab igavesti, 0.8mm proovisin aga see on liiga huke, kipub laperdama klgsuunas.

    Lpuks muidugi ndselajal oleme ikka sealmaal, et igaks ilmselt saab ligata sellega millega vimalus. Eks kik need meetodid on "kvade meeste" ja "kirjaoskamatute elektroonikutest rahabosside" meelest kll tiesti rumalad, mttetud ja krt teab veel mida ning ainus ige ja "DIY-lik" lhenemine on plaat ikka tellida tehasest sest ainult nii on ju ige sest isetehtud plaat ei ole helgi juhul tasemel, pm. jrgmine etapp sealt on, et ka ise juppide plaadilejootmine pole...
    A noh mingi aretamise ja eksperimenteerimise maitse viks DIY puhul ikka juures olla. Hiinast mooduleid tellida ja pistikuidpidi kokku laduda pole ka mingi ige DIY.
    -superradical-

  13. #148
    Liige Elektrik Kasutaja maine on neutraalne Elektrik avatar
    Liitunud
    02/2003
    Asukoht
    Prnu-Tallinn-Soome
    Postitusi
    2.435

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Giljotiin jah, aga see maksab.
    Mini CNC on olemas, aga ei viitsi sellega jnnata.
    On plaanis osta korralikum ja vimsam CNC, siis vibolla teen sellega.
    Praegu pole mtet, kehva ja odav CNC, alumiiniumraamiga. Ligadi logadi, ltkud sees, pea paindub klgepidi.
    Mra ja tolmu rohkem kui euro eest, aga effektiivsus vike. Sai ta ammu ostetud, esimese cnc'na, et harjutada ja ppida. Selleks on ta ideaalne. Aga tsiseks tks nuab liiga palju lisatd.
    Korralik cnc, paned programmi sisse, vajutad RUN ja teeb ra. Mitte ei sti pool peva erinevaid asju, ei murra hunnik terasid jne, kuna kogu raam on nagu papist.

    Vibolla proovida ise giljotiin teha, aga see peab olema siis vga terav ja hea, et ei rebestaks servi ja likaks sirgelt ja konkreetselt.
    Pole kahjuks hegi pris sellise riistaga kogemust, ei tea, mis tera tal on ega kuda likab.
    Kas on nii lihtne, et surud ja lheb nagu lbi vi.
    Kui ta nri, siis ju painutab servad ka allapoole, siis peab sirgestama, siis ei j enam tooner ieti peale jne..
    Viimati muutis Elektrik : 24-05-20 kell 13:07

  14. #149
    Liige klm Kasutaja maine on neutraalne klm avatar
    Liitunud
    08/2004
    Asukoht
    Rakvere
    Postitusi
    1.082

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Mina likan plekikridega - ei j palju seda vastikut sgelema ajavat, ja kopsuvhki tekitavat puru.

    Enne joonistamist puhastan niiske pesupulbriga hrudes siis pesen veega ja kuivatan.
    Plaadid joonistan vrvilise, veekindla markeriga.
    Svitan vask3kloriidiga, anumat liigutades.
    Peale svitamist loputan veega ning puhastan joogipiiritusega.
    Siis hrun kampolipuruga ja tinatan kolviga.
    MINULE EI MEELDI KUI MNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
    KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

  15. #150
    Liige Elektrik Kasutaja maine on neutraalne Elektrik avatar
    Liitunud
    02/2003
    Asukoht
    Prnu-Tallinn-Soome
    Postitusi
    2.435

    Algseade Vs: Trkkplaatide svitamine

    Kas likad vene plekikridega vi uuematega?
    Uuematel on sakilised terad ja need sakid jvad ka plaadi servadele.

    Kuskohast tnapeval raudkloriidi saab eestis? Kui ldse?
    Vi aint piiri tagant?

+ Vasta teemale

Teema informatsioon

Antud teemat sirvivad kasutajad

Hetkel sirvib antud teemat 1 kasutaja(t). (0 liiget ja 1 klalist)

     

Sarnased teemad

  1. PT:trkk plaadi svitamine.
    henri503 poolt foorumis Tvahenduse foorum
    Vastused: 1
    Viimane postitus: 20-12-10, 16:20
  2. Svitamine
    yurac poolt foorumis Elektroonikafoorum
    Vastused: 4
    Viimane postitus: 19-02-10, 16:21
  3. Raudkloriidiga svitamine
    tsaarts poolt foorumis Skeemifoorum
    Vastused: 16
    Viimane postitus: 08-04-05, 14:40
  4. Kui kalliks lheb svitamine (TDA7293)
    agent007 poolt foorumis Skeemifoorum
    Vastused: 3
    Viimane postitus: 26-02-05, 14:44
  5. plaatide svitamine
    electrovant poolt foorumis Elektroonikafoorum
    Vastused: 1
    Viimane postitus: 28-04-03, 22:37

Lemmikud

Foorumi reeglid

  • Sa ei vi lisada uusi teemasid
  • Sa ei vi lisada vastuseid
  • Sa ei vi lisada manuseid
  • Sa ei vi muuta oma postitusi