+ Vasta teemale
Näitan vasteid 1 kuni 15 33-st

Teema: Trükkplaatide läbiviigud

Hybrid View

  1. #1
    Liige katkine maine kipub olema madal
    Liitunud
    04/2008
    Asukoht
    Tartu
    Postitusi
    662

    Algseade Trükkplaatide läbiviigud

    Võiks kirja panna erinevaid viise läbiviikude tekitamiseks. Eelkõige huvitaks just see n.ö. tööstuslik tase. Kahepoolse plaadi söövitamiseks, jootemaskiga katmiseks ja pad'de tinatamiseks on internetis mitmeid erinevaid väga häid lahendusi, aga läbiviikude kohta palju informatsiooni pole ja kui ongi, siis on keemia kättesaadavusega kohati kehvad lood, vähemalt paberiteta üksiküritajale.

    1. variant:
    Juhtmed + jootmine või needid. Kõige tüütum, ruumi raiskavam ja aeganõudvam suure aukude kogusega, aga töökindel.

    2. variant:
    Grafiitvärv + elektrolüüs oleks tõenäoliselt esimene asi, mida prooviks, kuniks leian järgmise variandi jaoks puuduoleva komponendi. Põhjuseks tüütu protsess ja raskesti dubleeritav tulemus.

    3. variant:
    Dest. vesi, vaskvitriol, ammoniaakvesi, vedelseep ja kaltsiumhüpofosfit tundub senileitutest üks parimaid viise vase ladestamiseks aukude seintele (pärast ladestamist veel elektrolüüs), aga suureks probleemiks kaltsiumhüpofosfiti kättesaadavus. Iseenesest odav asi, aga... seda oleks vist kõige lihtsam leida lähimast sõbralikust amfetamiinilaborist.
    Hoiatuseks, et selle variandi juures tuleb jälgida, et atsetooniga plaate ei puhasta. Võib kogemata pommi valmis teha.

    4. variant:
    Pallaadium aktivaatoriga - Pole eriti kursis veel. Tundus kallim, aga vist mugavam eelnevast variandist.


    Ning jah, olen kursis, et hiinast saaks ligi 5€-ga 5-10 plaati tellida ja seda ka kasutan, aga eesmärgiks oleks disainist valmis protoplaadini jõudmine sama päeva sees, mitte ligi kuu ajaga. Hetkel ainuke läbimõtlemata asi on silkscreen, aga see on ka üks kõige ebavajalikum ja lihtsam asi, seega sellega tegeleb lõpus.


  2. #2
    Liige olavsu1 Kasutaja maine on neutraalne
    Liitunud
    05/2005
    Postitusi
    1.260

    Algseade Vs: Trükkplaatide läbiviigud

    tegelikult tunduvadki needid olema need mida selleks kasutatakse. nagu peenikesed torud...

  3. #3
    Liige Shele maine kipub olema madal
    Liitunud
    02/2008
    Asukoht
    Tallinn,Lasnamäe
    Postitusi
    1.645

    Algseade Vs: Trükkplaatide läbiviigud

    Palladiumi kasutati juba nõukaajal: igavene sahmerdamine oli, väärismetall, rangelt arvel(kooskõlastamine oli vajalik). Kallis kah. Eeldan, et 50 aastaga on midagi targemat leiutatud.

  4. #4
    Liige olavsu1 Kasutaja maine on neutraalne
    Liitunud
    05/2005
    Postitusi
    1.260

    Algseade Vs: Trükkplaatide läbiviigud

    peenikesed vasest kapilaartorud on selleks. masin paigaldab neid.

    asjal nimeks: Through hole rivets.

    käsisti saab pressida aint maru suuri, läbiviike: http://www.fortex.co.uk/product/favo...nical-plating/

  5. #5
    Liige otsija Kasutaja maine on neutraalne otsija avatar
    Liitunud
    02/2004
    Asukoht
    Tartu & ümbruskond
    Postitusi
    2.000

    Algseade Vs: Trükkplaatide läbiviigud

    Viska link kuskohast hiinast neid plaate sedasi mõnekaupa hobinokkija tellida saab, eriti veel kui nii soodsa hinnaga(liialdasid hinna osas?).
    otsija

  6. #6
    Liige katkine maine kipub olema madal
    Liitunud
    04/2008
    Asukoht
    Tartu
    Postitusi
    662

    Algseade Vs: Trükkplaatide läbiviigud

    Neetidega plaate pole küll veel ühtegi saanud. Tehakse ikkagi platingu teel neid. Tühjale trükkplaadile augud sisse, platinguga vask peale, rajad peale, söövitamine, solder mask ja tinatamine. Neetidega ei viitsi küll jamada, eriti sellepärast, et need võtaks liigselt ruumi suure tihedusega plaatidel.

    See variant 3 on muidu nõukogude lõpupoole välja mõeldud ja patenteeritud ja siis mingiks ajaks unustusse vajunud meetodiga, sest ega see ei saanudki sobivaks variandiks masstootmise jaoks. Mingid iseärasused, mis koduses kasutamises tähtsust ei pidavat omama.

    Pallaadiumiga tehakse minuteada siiani.

    Edit: Seeeed studios saab umbes viiekaga ja iteadis saab kuskil 10-15 eest. Ennegi reklaaminud neid Hetkel mul laual täitsa üks plaat iteadist ja minu arvates on kenamad kui eestis tehtud kraam.
    https://www.seeedstudio.com/fusion_pcb.html
    https://www.itead.cc/open-pcb/pcb-pr...x-5cm-max.html

    Eks hind oleneb suurusest ikkagi, aga mul pole siiani enda jaoks väga suuremat kui 50x50mm vaja läinud. Samas ise hakkaks tegema, siis teeks kuskil 60x120mm kuni 200x300mm maksimaalseks suuruseks.
    Viimati muutis katkine : 11-02-18 kell 01:59


  7. #7
    Liige olavsu1 Kasutaja maine on neutraalne
    Liitunud
    05/2005
    Postitusi
    1.260

    Algseade Vs: Trükkplaatide läbiviigud

    niipalju kui mina noid plaate mikroskoobia all vahtind olen näivad nood näbiviigud kui needid ja vastu valgus paistavad läbi. kaunis peenikesed.

+ Vasta teemale

Teema informatsioon

Antud teemat sirvivad kasutajad

Hetkel sirvib antud teemat 1 kasutaja(t). (0 liiget ja 1 külalist)

     

Sarnased teemad

  1. Trükkplaatide valmistamine
    Bruno5 poolt foorumis Elektroonikafoorum
    Vastused: 2
    Viimane postitus: 24-09-11, 12:32
  2. Trükkplaatide valmistamine.
    VT-25 poolt foorumis Töövahenduse foorum
    Vastused: 4
    Viimane postitus: 19-09-11, 23:38
  3. Trükkplaatide montaaz
    ledelectronics poolt foorumis Elektroonikafoorum
    Vastused: 1
    Viimane postitus: 22-01-07, 13:28
  4. Kiirelt ja lihtsalt läbiviigud trükkplaatidel
    Tr2sa poolt foorumis Skeemifoorum
    Vastused: 6
    Viimane postitus: 14-04-06, 13:55
  5. Trükkplaatide valmistamine
    jallukas poolt foorumis Elektroonikafoorum
    Vastused: 3
    Viimane postitus: 05-06-04, 20:47

Lemmikud

Foorumi reeglid

  • Sa ei või lisada uusi teemasid
  • Sa ei või lisada vastuseid
  • Sa ei või lisada manuseid
  • Sa ei või muuta oma postitusi