+ Vasta teemale
Leheklg 2 / 2 EsimeneEsimene 12
Nitan vasteid 16 kuni 27 27-st

Teema: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

  1. #16
    Liige martk maine kipub olema madal martk avatar
    Liitunud
    01/2013
    Asukoht
    tln
    Postitusi
    1.161

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Tuttav taastas ungarlaste Pannonia aastast 58. Elektrissteemi ja magneeto vahetas sellise tstusliku lahenduse vastu:
    http://www.powerdynamo.biz/eng/syste...4/7014main.htm
    Tehhi vikefirma toodab lahendusi mitmetele vanadele tsiklitele, mitte ainult Pannoniale.
    Lihtsalt infoks.
    Sidestuskondensaatori puhul on thtis jlgida, mispidi on trkkplaadil tema vljaviigud painutatud, muidu ei tea heli missuunas liikuda.

    Teemat ei jaga, kuid vtan sna usus, et mu sna peale jb.

  2. #17
    Liige Svago maine kipub olema madal
    Liitunud
    09/2013
    Asukoht
    Harjumaa
    Postitusi
    2.167

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Kik on ige! Tšehhid (ja mitte ainult) toodavad juba ammu pris hid generaatoreid koos elektroonikaga nii 1 kui 2-silindrilistele Jawadele, 6V ja 12V variandis.
    Ajus olevad steandmed ei vasta ainult vene konkreetsetele ratastele - kolvikik, surveaste, prded jne. on erinev. igem oleks programmeeritav aju ja katsetada pidurdusstendis -aga see on rohkem sportrataste teema. nnetuid vanakesi ei ole mtet tuunida - eluiga lheneb tunduvalt.

    Lisaks teemaalgataja eelarvesse nende hind ka ei mahu

    https://www.motojelinek.cz/Bezkontak...A-CZ-d3212.htm

    https://www.jawashop.com/by-category...ion-set_k1203/
    Viimati muutis Svago : 16-05-19 kell 15:41 Phjus: viide

  3. #18
    Liige Svago maine kipub olema madal
    Liitunud
    09/2013
    Asukoht
    Harjumaa
    Postitusi
    2.167

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Tsitaat Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
    ...transistor TL431LI versiooni, hetkel oomipood annab: TL431AIZ 2.5-36V 100mA TO92,
    TL431 ei ole transistor. Kolme jalaga asju on teisigi niteks tristor, taburet jne.

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tl431.pdf

    Varsti saab siis elda, et laupeval kisin segasaunas ja seal oli he transi kohta neli dioodi

  4. #19
    Liige hmm maine kipub olema madal
    Liitunud
    07/2006
    Asukoht
    Rakvere-Tartu
    Postitusi
    191

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Pole veel tegudeni judnud.... kuid olen lbi ajanud n.. vene originaalidega.
    Sai siin sitmas kidud, kus masinal oli:
    Voshodi 2 mootor
    generaator 43.3701,
    kommutaator 251.3734,
    stepool 2102.3705,
    knal Denso iridium IWF22 - 25+ kraadi soojaga oli IWF24

    Kuna kommutaator on 7V stabilisaatoriga, kuid vajadus oli 14V valgustust ja telefoni laadimist, siis tegin keprastest vahenditest 14V alalisvoolu... Vape R67-ga... igatahes t tegi ra ja 12V valgustusvool oli pirnides olemas, kuid kommutaatori kere tuli massist isoleerida, sest see andis kuni 100V AC-d massile. lisaks pidin steahelat mudima dioodsillaga ning ega ta hea saanud.

    Valgustusvoolu regulaatori komponendid on juba olemas aga pole veel kokku keevitanud.

    Kuid alustasin ka ste osa disainimist...
    Vajuta pildil suurema pildi ngemiseks

Nimi:	Vos_syyde-V03.jpg
Vaatamisi:	13
Suurus:	98,6 KB
ID:	18434

    Skeemi phjal tegin ka plaadi - kindlasti saab paremini paigutada (kaks hendust tuleb eraldi vedada, skeemil punane), kuid nii tuli ka minu silmadele suht OK. Plaadi mtmed jid 100x55mm, mis on Ok. Kasutasin tavalisi, mitte smd versioone. Plaadi jaoks teen alumiinium karbi ja BT151 ning 78L05 paigutan vastu karbi raami.
    Mned detailid on mul veel lahtised, sest ei ole oomipoest vastet leidnud nt:
    1:1 eraldustrafot - praegu seal eagle andmebaasis vikseim versioon.
    stabiltron KC650A - mis selle asemele? analoog BZX98C150, kuid seda ka pole. saan aru, et genekast antav stevool peab olema piiratud 150V-le kas 1n5383 on sobimatu e.
    Praegu on olukord, kus knlal olev sde originaaldetailidega on nrguke (geneka mhiste ja stepooli takistused on normi piires s.h. ka juhtmed).
    Vajuta pildil suurema pildi ngemiseks

Nimi:	Vos_syyde-V03-board.png
Vaatamisi:	4
Suurus:	53,7 KB
ID:	18433
    "Ei" on vale vastus

  5. #20
    Liige Svago maine kipub olema madal
    Liitunud
    09/2013
    Asukoht
    Harjumaa
    Postitusi
    2.167

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Ma kasutasin kahte lne 75V stabilitroni jrjestikku. Matallkorpusega vene oma sai jahutuse Al korpuselt ja parema jahutuse prast panin 2 lne asenduse oma jrjestikku. Mnel variandil oli isegi 4tk. jrjestikku, kuid pinge oli siis poole krgem ja skeem oli ka teine (300V).

  6. #21
    Liige hmm maine kipub olema madal
    Liitunud
    07/2006
    Asukoht
    Rakvere-Tartu
    Postitusi
    191

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    OK, kuid milliseid komponente ma asenduseks paigutaksin:
    1:1 eraldustrafo - meie kaubanduses midagi?

    stabiltron KC650A - kas siis kaks 1N5374B (Single Diode, 75 V, 5 W, Axial Leaded, 5 %, 2 Pins, 200 C) vi ikkagi see: 1N5383BZ-Di 150V 5W

    Samas leidsin ka sellise oomipoest: 1N3011B - Zener Single Diode, 150 V, 10 W, DO-4, 5 %, 2 Pins, 175 C, kuid krt hind on 17,6€...
    "Ei" on vale vastus

  7. #22
    Liige Svago maine kipub olema madal
    Liitunud
    09/2013
    Asukoht
    Harjumaa
    Postitusi
    2.167

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Kahest 5W on kll. Piisab ju ka drosselist toiteahelas.

  8. #23
    Liige Svago maine kipub olema madal
    Liitunud
    09/2013
    Asukoht
    Harjumaa
    Postitusi
    2.167

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Selle skeemil on steahelas samad vead nagu esimestel kommutaatoritel KET-1A ja sellisel juhul ei ole loota suurt steenergiat helgi prdel, eriti suurematel. Toimub ju takistiga piiramine (antud juhul R2 ja KET-l R6).

    https://old-bikes.ru/index.html@p%3D214.html

    igem oleks juhtosa toita valgustuse pealt ja suurema steenergia saamiseks tuleks pinge piirata 300V (vajadusel generaator ringi mhkida) ja kondeka laadimiseks kasutada sildalaldit (steenergia sltub ju kondeka mahtuvuses ja pinge ruudust). Muidugi peavad siis olema suurema pingega arvestatud ka mned muud detailid ste osas. Stepool tuleks valida kaasaegsem tristorste oma mnelt motikalt vi ATV-lt. Kui loobuda pinge kahekordistavast skeemiosast, siis tuleks melda vimalikele kivitusprobleemidele, mis vivad tekkida. Viga saab krvaldada lisamhise vi siis mberllitusega kivitusel. Teinekord pole vajagi.

    Hea variant oleks 2 knalt koos kaasaegse 2 otsaga stepooliga (teine knal sutsklapi asemele), silindri lm. 61,72mm (oli vist mlu jrgi selline) suurendada 65mm ja sisse Jawa 250 kolb. Kolbi tuleb alt veidi pgada, et vastu hooratast ei lheks. Karburaator samuti vana Jawa 250 oma. Aknaid viks ka veidi avardada, v.a. vljalase. Siis on sidurmu palju. Eelduseks on muidugi see, et vntvll on OK.

  9. #24
    Liige hmm maine kipub olema madal
    Liitunud
    07/2006
    Asukoht
    Rakvere-Tartu
    Postitusi
    191

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Mootori mehhaanika osa ei hakka nii kardinaalselt muutma... sellisel juhul sobiks sinna aiste vahele juba SOVA 200cc mootori, mis istub kinnitustega 1-1
    Muide dekompressiooni klapi pesal on teine keere...

    Hea kui ei peaks geneka mhiseid le mhkima aga kui vaja siis vaja.... kuid....

    Kas seda saaks rakendada koos PIC kontrolleriga? Sellele vaja 12V stabiine pinge tekitada....
    link: http://thebitwiserebellion.com/blog/2013/05/30/diy-electronic-ignition-conversion/

    o
    omipood:
    Transistor: IGBT; 400V; 20A; 125W; TO220AB
    "Ei" on vale vastus

  10. #25
    Liige Svago maine kipub olema madal
    Liitunud
    09/2013
    Asukoht
    Harjumaa
    Postitusi
    2.167

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Tnapeval saab osta ka valimislahenduse knla keermele: https://www.motonet.ee/et/toode/765070/Kuunlakeerme-remondikomplekt-o14-mm
    O
    lemas on vga erinevaid variante, nagu ka knlaid.

    Enne mhiste muutmist tuleks ikka olemas olev enne le mta, nagu juba varem kirjutasin. Selleks on vaja reguleeritavete pretega mootorit (kige lihtsam oleks kollektormootor - niteks tolmuimejalt). Prete reguleerimiseks saab kasutada kasvi mnda valgusregulaatorit, kus tuleks suurendada radikat. Ka autotrafo tuleb kne alla. Tavaliselt kasutatakse 16A smmistori ja radikas on kuni 300W jaoks. Keeruline pole ka ise ehitada mne jupiga. Siis veel pretelugeja + koormus ja mteriistad.

    See viites pakutud variant on rohkem pioneeridele, kuid phimtteliselt ttab.
    Viites toodud sde ttab 12V pealt ja juhtosa saab panna tle madalamal pingel kasutades selleks vastavat stabilisaatorit. igem oleks siis kasutada 12V generaatorit ja viks ka aku olla.

    Mul oli 7. klassis ksil eespool viidatud tuunimise lahendus. Rattaks oli 3-kiguline K-175, millisel oli alalisvoolu generaator ja aku. Sde sai tehtud 2 knla ja 2 stepooliga. Algselt elektronsdet polnudki, stepoolide vool kis lbi samadest kontaktidest. Mind kll hoiatati, et nii suurt voolu (2 stepooli paralleelselt) ei vi kontaktidest lbi lasta. Samuti videti, et silindrit ei vi nii palju suurendada. Kuid ma ei theldanud mingeid probleeme. 8. klassis tegin rattale transistorste. Keerulisemaid mehhaanikatid (treimine, freesimine) tegi mul tuttav selle ala 6. kategooria mees, kellel olid testi kuldsed ked. lejnu tegin kik ise.

    Saab kll kasutada juhtahela vahel.
    Viimati muutis Svago : 02-10-19 kell 12:02 Phjus: lisa

  11. #26
    Liige hmm maine kipub olema madal
    Liitunud
    07/2006
    Asukoht
    Rakvere-Tartu
    Postitusi
    191

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Ehk siis, kui praegu on kasutada genekas 43.3701 e. 14V ja 65W http://moto-planeta.ru/motoizh/elektrikaizh/733-beskontaktnaja-jelektrodnaja-sistema-zazhiganija.html
    T
    oimetab nii nagu vaja ja kik mhiste takistused on etteantud piirides.
    normaalkasutusel toimetab stes ~100-130V. Valgustusahel ttab ka suht OK, samas kui thikigul ttab, siis langeb seal pinge ~8-10V ning 12V esituli hakkab "tuhmuma" rnalt prdeid suurendades pinge OK.
    kahte knalt ei ole ikkagi plaanis panna - jah saab aga ei pane. Kohati on mul vaja linud seda dekompresiooniklapi funtksiooni - kui olen suutnud uputada... samas kui sde tugev, siis lbipuhumist poleks enam vaja.

    Phimttelise skeemi viks ju siis teha:
    Geneka stemhistelt -> pinge piiramine ja alaldamine 12V, sealt vtta juhtahela toide ja paralleelselt stepooli + (stepool ka siis teine e. nt kaasaegne ATV oma...) -> stepoolist - klemmilt IGBT "pstikuni. IGBT- pstmist kontrollib juhtahel, mis saab siis signaali hallandurilt, optiliselt vi "originaal" andurilt.
    Eelistaks kike muud, kui originaalset. Seda just selleprast, et siis saaks geneka magneti ~200g kergemaks ja seda just originaalandurijaoks vajamine magneti massist.

    Nd see ~100-150V alaldada 12V.... nen siin "raiskamist, kuid kui genekas on selline siis pigem kasutada, kui jtta thjalt tiksuma.
    12V vtta valgustusvoolu pealt on riskibizniz... siis peaks ehk kaaluma pisikese aku paigaldamist koos "releessteemiga". Aku rakenduks siis, kui genekast ei tule le 12V pinget. Samas peab nii ehk naa steahela pinge 12V alaldama.
    Viimati muutis hmm : 02-10-19 kell 17:10
    "Ei" on vale vastus

  12. #27
    Liige Svago maine kipub olema madal
    Liitunud
    09/2013
    Asukoht
    Harjumaa
    Postitusi
    2.167

    Algseade Vs: Elektronsde vanale kaherattalisele vol2

    Maitseasi. Ma hendaks valgustuse ja stemhised omavahel lahti. Parema steenergia kasutamise eesmrgil kasutaks sildalaldit, mitte poolperioodi Ja mttetu on juhtosa 12V toitevoolu vtta 150V mhisest, kus traadi lm=0,12mm.
    See on niigi vhese steenergia puhas raiskamine. Tobeduse tipp

    Valgustuse ahelast tuleks stabiliseeritud toide ka juhtosale. Ma ei ne mingit phjust, et juhtimine ei toimiks ka +5V pingel.
    150V puhul ei sobi uuemad stepoolid, sest transformeerimistegur pole neil selline nagu vanadel vene tristorste poolidel, on 2…3X viksem.
    Ja minu eespool toodud viites on allpool ka paremaid stessteeme kui KET-1A. Osa neist on meldud ka sportratastele. Steosa saadki sealt kopeerida oma esialgsesse ssteemi.

    Teine variant on generaatori stemhised jmedama traadiga ringi mhkida 14V peale, et kasutada seda ka ste lpposas (samasuunalisi jrjestikuseid keerde kokku nagu 14V valgustusmhisel). Ainult valgustuse osast ei piisa 14V transistorstele + valgustusele. Juhtimise toite jtaks siiski eraldi valgustusmhisele – on hirekindlam.

    Kui kasutada 12V akut, siis viks olla hine +14V toide ja kik mhised tegeleks aku laadimise ja kogu elektrissteemi vooluga varustamisega. Sealt lheks muidugi +5V vi +6V stabiliseeritud toide juhtosale.
    Viimati muutis Svago : 02-10-19 kell 19:39 Phjus: tht

+ Vasta teemale

Teema informatsioon

Antud teemat sirvivad kasutajad

Hetkel sirvib antud teemat 1 kasutaja(t). (0 liiget ja 1 klalist)

     

Sarnased teemad

  1. Elektronsde
    canyondrift poolt foorumis Autofoorum
    Vastused: 36
    Viimane postitus: 18-12-09, 18:09
  2. Elektronsde
    tartu pets poolt foorumis Autofoorum
    Vastused: 3
    Viimane postitus: 22-04-08, 23:57
  3. Xenon tuled kaherattalisele..
    naxitrall poolt foorumis Autofoorum
    Vastused: 13
    Viimane postitus: 01-02-08, 16:53
  4. Elektronsde
    Vrrimees poolt foorumis Skeemifoorum
    Vastused: 3
    Viimane postitus: 23-10-05, 21:28
  5. Elektronsde ja optokatkesti!?
    jallukas poolt foorumis Autofoorum
    Vastused: 13
    Viimane postitus: 30-08-05, 17:07

Lemmikud

Foorumi reeglid

  • Sa ei vi lisada uusi teemasid
  • Sa ei vi lisada vastuseid
  • Sa ei vi lisada manuseid
  • Sa ei vi muuta oma postitusi